wxApp

wxApp クラスはアプリケーション自身を表しています。 このクラスを使うと、以下のようなことができます:
The wxApp class represents the application itself. It is used to:
アプリケーションクラスのインスタンスの作り方を wxWidgets に通知するために、 アプリケーションの実装ファイル内で IMPLEMENT_APP(appClass) マクロを 使用するべきです。
You should use the macro IMPLEMENT_APP(appClass) in your application implementation file to tell wxWidgets how to create an instance of your application class.
他のファイルから wxGetApp 関数 (アプリケーションオブジェクトのリファレンスを返す関数) が 見えてほしいなら、ヘッダファイル内で DECLARE_APP(appClass) を使用してください。
Use DECLARE_APP(appClass) in a header file if you want the wxGetApp function (which returns a reference to your application object) to be visible to other files.

継承元
Derived from

wxEvtHandler
wxObject

インクルードファイル
Include files

<wx/app.h>

参照
See also

wxApp overview

メンバ
Members


wxApp::wxApp

wxApp()
コンストラクタ。 wxApp オブジェクトの定義と一緒に暗黙のうちに呼ばれます。
Constructor. Called implicitly with a definition of a wxApp object.

wxApp::~wxApp

virtual ~wxApp()
デストラクタ。 wxApp オブジェクトをスタック上に作成していればプログラム終了時に暗黙のうちに呼ばれます。
Destructor. Will be called implicitly on program exit if the wxApp object is created on the stack.

wxApp::argc

int argc
(環境固有の処理の後の) コマンドライン引数の数。
Number of command line arguments (after environment-specific processing).

wxApp::argv

wxChar ** argv
(環境固有の処理の後の) コマンドライン引数。
Command line arguments (after environment-specific processing).

wxApp::CreateLogTarget

virtual wxLog* CreateLogTarget()
エラーログを使用するアプリケーションのために wxLog クラスを作成します。 デフォルトでは新しい wxLogGui クラスを返します。
Creates a wxLog class for the application to use for logging errors. The default implementation returns a new wxLogGui class.

参照
See also

wxLog

wxApp::CreateTraits

virtual wxAppTraits * CreateTraits()
GetTraits で初めて必要になったときに wxAppTraits を作成します。
Creates the wxAppTraits object when GetTraits needs it for the first time.

参照
See also

wxAppTraits

wxApp::Dispatch

virtual void Dispatch()
ウィンドウシステムのイベントキューに次のイベントを送ります。
Dispatches the next event in the windowing system event queue.
この関数を使って、次のようにイベントループをプログラミングすることができます。
This can be used for programming event loops, e.g.
  while (app.Pending())
    Dispatch();

参照
See also

wxApp::Pending

wxApp::ExitMainLoop

virtual void ExitMainLoop()
メインメッセージ (イベント) ループを明示的に終了する場合にこの関数を呼んでください。 通常、トップウィンドウを削除すればメインループ (とアプリケーション) は終了するはずです。
Call this to explicitly exit the main message (event) loop. You should normally exit the main loop (and the application) by deleting the top window.

wxApp::FilterEvent

int FilterEvent(wxEvent& event)
この関数はイベントを処理する前に呼ばれるため、 アプリケーションが一部のイベントを前もって処理できるようになります。 この関数で -1 を返した場合、イベントは通常通り処理されます。 そうでない場合、 truefalse の いずれかを返さなければなりません。 このとき、 (戻り値が true の場合) イベントはすでに処理された、 もしくは (false の場合) イベントをまったく処理しないと見なし、 イベントの処理を直ちに停止します。
This function is called before processing any event and allows the application to preempt the processing of some events. If this method returns -1 the event is processed normally, otherwise either true or false should be returned and the event processing stops immediately considering that the event had been already processed (for the former return value) or that it is not going to be processed at all (for the latter one).

wxApp::GetAppName

wxString GetAppName() const
アプリケーションの名前を返します。
Returns the application name.

注釈
Remarks

wxApp::OnInit を呼ぶ前に wxWidgets によって妥当なデフォルト値が設定されますが、アプリケーションは自由にリセットできます。
wxWidgets sets this to a reasonable default before calling wxApp::OnInit, but the application can reset it at will.

wxApp::GetClassName

wxString GetClassName() const
アプリケーションのクラス名を取得します。 クラス名は、プラットフォーム固有の方法でアプリケーションを参照するために使用されます。
Gets the class name of the application. The class name may be used in a platform specific manner to refer to the application.

参照
See also

wxApp::SetClassName

wxApp::GetExitOnFrameDelete

bool GetExitOnFrameDelete() const
トップレベルウィンドウが削除されたときにアプリケーションを終了するなら true を、 そうでなければ false を返します。
Returns true if the application will exit when the top-level window is deleted, false otherwise.

参照
See also

wxApp::SetExitOnFrameDelete,
wxApp shutdown overview

wxApp::GetInstance

static wxAppConsole * GetInstance()
唯一のグローバルアプリケーションオブジェクトを返します。 通常は代わりに wxTheApp を使用します。
Returns the one and only global application object. Usually wxTheApp is usead instead.

参照
See also

wxApp::SetInstance

wxApp::GetTopWindow

virtual wxWindow * GetTopWindow() const
トップウィンドウのポインタを返します。
Returns a pointer to the top window.

注釈
Remarks

wxApp::SetTopWindow を使用して トップウィンドウを設定したのでなければ、 最初に見つかったトップレベルウィンドウ (フレームかダイアログ) を返します。
If the top window hasn't been set using wxApp::SetTopWindow, this function will find the first top-level window (frame or dialog) and return that.

参照
See also

SetTopWindow

wxApp::GetTraits

wxAppTraits * GetTraits()
wxAppTraits オブジェクトのポインタを返します。 wxAppTraits オブジェクトをカスタマイズしたいのなら、 CreateTraits 関数をオーバーライドしなければなりません。
Returns a pointer to the wxAppTraits object for the application. If you want to customize the wxAppTraits object, you must override the CreateTraits function.

wxApp::GetUseBestVisual

bool GetUseBestVisual() const
異なる外観をサポートしているシステムで、ベストな外観を使用していれば true を、 そうでなければ false を返します。
Returns true if the application will use the best visual on systems that support different visuals, false otherwise.

参照
See also

SetUseBestVisual

wxApp::GetVendorName

wxString GetVendorName() const
アプリケーションのベンダの名前を返します。
Returns the application's vendor name.

wxApp::IsActive

bool IsActive() const
アプリケーションがアクティブなら true を返します。 例えば、ウィンドウのひとつが最前面にあるときです。 この関数が false を返したときでも ユーザーの注意を引く必要があるなら、 wxTopLevelWindow::RequestUserAttention を 使用してください。
Returns true if the application is active, i.e. if one of its windows is currently in the foreground. If this function returns false and you need to attract users attention to the application, you may use wxTopLevelWindow::RequestUserAttention to do it.

wxApp::IsMainLoopRunning

static bool IsMainLoopRunning()
メインイベントループが動作中なら true を返します。 例えば、OnRun の中を実行しているときなどです。
Returns true if the main event loop is currently running, i.e. if the application is inside OnRun.
これはイベントを送信できるかテストするのに便利です。 例えば、この関数が false を返した場合、 イベントは絶対に処理されないので非同期ソケットは使用できません。
This can be useful to test whether the events can be dispatched. For example, if this function returns false, non-blocking sockets cannot be used because the events from them would never be processed.

wxApp::MainLoop

virtual int MainLoop()
アプリケーションを作成するときに wxWidgets によって呼ばれます。 自作の (環境に依存する) メインループを提供したい場合はこの関数をオーバーライドしてください。
Called by wxWidgets on creation of the application. Override this if you wish to provide your own (environment-dependent) main loop.

戻り値
Return value

X では 0 を、 Windows では WM_QUIT メッセージの wParam を返します。
Returns 0 under X, and the wParam of the WM_QUIT message under Windows.

wxApp::OnAssertFailure

void OnAssertFailure(const wxChar *file, int line, const wxChar *func, const wxChar *cond, const wxChar *msg)
この関数は assert が失敗したときに呼ばれます。 例えば wxASSERT マクロが false と評価されたときです。 この関数はデバッグモードのとき (__WXDEBUG__が定義されているとき) のみ呼ばれ、 リリースコードではまったく残りません。
This function is called when an assert failure occurs, i.e. the condition specified in wxASSERT macro evaluated to false. It is only called in debug mode (when __WXDEBUG__ is defined) as asserts are not left in the release code at all.
基底クラスではデフォルトの assert 失敗ダイアログを表示し、 ユーザーにプログラムを停止するか、続行するか、 これ以降のアサートを無視するかを尋ねます。
The base class version shows the default assert failure dialog box proposing to the user to stop the program, continue or ignore all subsequent asserts.

引数
Parameters

file
assert が起こったソースファイルの名前
the name of the source file where the assert occurred
line
assert が起こった行番号
the line number in this file where the assert occurred
func
assert が起こった関数の名前。 コンパイラが C99 __FUNCTION__ をサポートしていなければ 空文字列です。
the name of the function where the assert occurred, may be empty if the compiler doesn't support C99 __FUNCTION__
cond
テキスト形式の assert 失敗条件。
the condition of the failed assert in text form
msg
wxASSERT_MSG または wxFAIL_MSG の引数に 指定されたメッセージ。 wxASSERTwxFAIL が使用された場合、 NULL になります。
the message specified as argument to wxASSERT_MSG or wxFAIL_MSG, will be NULL if just wxASSERT or wxFAIL was used

wxApp::OnCmdLineError

bool OnCmdLineError(wxCmdLineParser& parser)
コマンドラインのパースに失敗した (例えば、不正なコマンドラインオプションが指定された) ときに 呼ばれます。 デフォルトではプログラムの使用法を表示して終了します。
Called when command line parsing fails (i.e. an incorrect command line option was specified by the user). The default behaviour is to show the program usage text and abort the program.
通常通り実行を続ける場合は true を、 OnInit から false を 返してプログラムを終了する場合は false を返してください。
Return true to continue normal execution or false to return false from OnInit thus terminating the program.

参照
See also

OnInitCmdLine

wxApp::OnCmdLineHelp

bool OnCmdLineHelp(wxCmdLineParser& parser)
コマンドラインにヘルプオプション (--help) が指定されたときに呼ばれます。 デフォルトではプログラムの使用法を表示して終了します。
Called when the help option (--help) was specified on the command line. The default behaviour is to show the program usage text and abort the program.
通常通り実行を続ける場合は true を、 OnInit から false を 返してプログラムを終了する場合は false を返してください。
Return true to continue normal execution or false to return false from OnInit thus terminating the program.

参照
See also

OnInitCmdLine

wxApp::OnCmdLineParsed

bool OnCmdLineParsed(wxCmdLineParser& parser)
コマンドラインのパースに成功した後に呼ばれます。 この関数をオーバーライドするとコマンドラインに指定された引数の値をテストすることができます。
Called after the command line had been successfully parsed. You may override this method to test for the values of the various parameters which could be set from the command line.
通常のコマンドラインオプションの処理を続けるなら、 基底クラスのこの関数を必ず呼んでください。
Don't forget to call the base class version unless you want to suppress processing of the standard command line options.
通常通り実行を続ける場合は true を、 OnInit から false を 返してプログラムを終了する場合は false を返してください。
Return true to continue normal execution or false to return false from OnInit thus terminating the program.

参照
See also

OnInitCmdLine

wxApp::OnExceptionInMainLoop

virtual bool OnExceptionInMainLoop()
この関数はメインイベントループの中で例外が処理されなかったときに呼ばれます。 例外を無視してループを続行するなら true を、 ループを抜け、プログラムを終了するなら false を返してください。 後者の場合、 C++ の throw キーワードを使用して 現在の例外を再度投げることもできます。
This function is called if an unhandled exception occurs inside the main application event loop. It can return true to ignore the exception and to continue running the loop or false to exit the loop and terminate the program. In the latter case it can also use C++ throw keyword to rethrow the current exception.
デフォルトでは Windows 版を除いたすべての移植版でプログラムを終了します。 Windows 版ではユーザーがいくつかの方法を選択できるダイアログを表示します。 より適した処理を行うために自分のクラスでこの関数をオーバーライドすることができます。
The default behaviour of this function is the latter in all ports except under Windows where a dialog is shown to the user which allows him to choose between the different options. You may override this function in your class to do something more appropriate.
最後に、この関数から例外を再度投げた場合、 その例外は OnUnhandledException で 捕まえられることに注意してください。
Finally note that if the exception is rethrown from here, it can be caught in OnUnhandledException.

wxApp::OnExit

virtual int OnExit()
アプリケーションの終了時にする必要のある処理を行うなら、この関数をオーバーライドしてください。 OnExit はすべてのウィンドウとコントロールが破壊された後、 wxWidgets が後片付けを行う前に呼ばれます。 OnInit が失敗した場合、 この関数はまったく呼ばれないことに注意してください。
Override this member function for any processing which needs to be done as the application is about to exit. OnExit is called after destroying all application windows and controls, but before wxWidgets cleanup. Note that it is not called at all if OnInit failed.
現在、この関数の戻り値は無視されます。 この関数をオーバーライドするなら基底クラスと同じ値を返すようにしてください。
The return value of this function is currently ignored, return the same value as returned by the base class method if you override it.

wxApp::OnFatalException

void OnFatalException()
この関数は致命的なエラーが発生したときに呼ばれます: 例えば、 Win32 なら unhandled exeption、 Unix なら fatal signal が発生したときです。 しかし、デフォルトではこの関数は呼ばれません: この関数を有効にするには、明示的に wxHandleFatalExceptions を 呼ばなければなりません。
This function may be called if something fatal happens: an unhandled exception under Win32 or a a fatal signal under Unix, for example. However, this will not happen by default: you have to explicitly call wxHandleFatalExceptions to enable this.
一般的に、この関数はユーザーにメッセージを表示するだけにすべきです。 保存していないデータを保存しようとしても、うまくいくかは未保証で、 実際にはうまくいかないでしょう。
Generally speaking, this function should only show a message to the user and return. You may attempt to save unsaved data but this is not guaranteed to work and, in fact, probably won't.

参照
See also

wxHandleFatalExceptions

wxApp::OnInit

bool OnInit()
この関数はアプリケーションが提供する必要があります。 通常はメインウィンドウを作成し、任意で wxApp::SetTopWindow を呼びます。 この関数で true を返すなら、 ここで初期化したものを OnExit で片付けることができます。
This must be provided by the application, and will usually create the application's main window, optionally calling wxApp::SetTopWindow. You may use OnExit to clean up anything initialized here, provided that the function returns true.
wxWidgets を使ってコマンドライン処理を行いたい場合は、 継承先の OnInit() から基底クラスの OnInit() を 呼ばなければならないことに注意してください。
Notice that if you want to to use the command line processing provided by wxWidgets you have to call the base class version in the derived class OnInit().
処理を続けるなら true を、 アプリケーションを終了するなら false を返してください。
Return true to continue processing, false to exit the application immediately.

wxApp::OnInitCmdLine

void OnInitCmdLine(wxCmdLineParser& parser)
OnInitから呼ばれ、 パーサをコマンドラインオプションで初期化します。 基底クラスではわずかな標準オプションしかサポートしていません。
Called from OnInit and may be used to initialize the parser with the command line options for this application. The base class versions adds support for a few standard options only.

wxApp::OnRun

virtual int OnRun()
wxWidgets で書かれているプログラムはこの仮想関数から実行されます。 デフォルトではメインループに入り、 ExitMainLoop を明示的に呼ぶか、 GetExitOnFrameDelete フラグを true (デフォルト) に設定し、 最後のフレームを削除することで終了するまでイベントの処理を行います。
This virtual function is where the execution of a program written in wxWidgets starts. The default implementation just enters the main loop and starts handling the events until it terminates, either because ExitMainLoop has been explicitly called or because the last frame has been deleted and GetExitOnFrameDelete flag is true (this is the default).
この関数の戻り値はプログラムの終了コードになります。 そのため、正常終了時には 0 を返すべきです。
The return value of this function becomes the exit code of the program, so it should return 0 in case of successful termination.

wxApp::OnUnhandledException

virtual void OnUnhandledException()
この関数は C++ の例外が OnRun() の内部で 処理されなかったときに呼ばれます (プログラムの起動時や終了時に発生した例外はまったく処理されないでしょう)。 このときには例外の型の情報は失われていることに注意してください。 そのため、例外を本当に処理したいのであれば OnRun() をオーバーライドし、 その中で基底クラスの呼び出しを try/catch ブロックで囲んでください。
This function is called when an unhandled C++ exception occurs inside OnRun() (the exceptions which occur during the program startup and shutdown might not be caught at all). Note that the exception type is lost by now, so if you want to really handle the exception you should override OnRun() and put a try/catch clause around the call to the base class version there.

wxApp::ProcessMessage

bool ProcessMessage(WXMSG * msg)
メッセージを処理する Windows のみの関数です。 この関数はメインメッセージループから呼ばれ、 ウィンドウがそのメッセージを処理しようとするかをチェックします。 この関数はメッセージが処理されるなら true を、そうでなければ false を返します。 wxWidgets を独自のメッセージループを持つ別のクラスライブラリと使う場合、 wxWidgets がメッセージを受け取れるようにこの関数が呼ばれていることを確認してください。 例えば、 MFC と共存できるように PreTranslateMessage 関数をオーバーライドしてください。
Windows-only function for processing a message. This function is called from the main message loop, checking for windows that may wish to process it. The function returns true if the message was processed, false otherwise. If you use wxWidgets with another class library with its own message loop, you should make sure that this function is called to allow wxWidgets to receive messages. For example, to allow co-existence with the Microsoft Foundation Classes, override the PreTranslateMessage function:
// wxWidgets のメッセージループと互換性を持たせる
// Provide wxWidgets message loop compatibility
BOOL CTheApp::PreTranslateMessage(MSG *msg)
{
  if (wxTheApp && wxTheApp->ProcessMessage((WXMSW *)msg))
    return true;
  else
    return CWinApp::PreTranslateMessage(msg);
}

wxApp::Pending

virtual bool Pending()
ウィンドウシステムのイベントキューに処理されていないイベントがあれば true を返します。
Returns true if unprocessed events are in the window system event queue.

参照
See also

wxApp::Dispatch

wxApp::SendIdleEvents

bool SendIdleEvents(wxWindow* win, wxIdleEvent& event)
指定したウィンドウとその子ウィンドウにアイドルイベントを送ります。
Sends idle events to a window and its children.
この関数は wxWidgets の内部用で、ユーザーコードで使用すべきでないことに注意してください。
Please note that this function is internal to wxWidgets and shouldn't be used by user code.

注釈
Remarks

この関数はアイドルイベントを処理するため、トップレベルウィンドウとその子ウィンドウを調べます。 OnIdle 処理を要求するウィンドウがあれば true を返します。
These functions poll the top-level windows, and their children, for idle event processing. If true is returned, more OnIdle processing is requested by one or more window.

参照
See also

wxIdleEvent

wxApp::SetAppName

void SetAppName(const wxString& name)
アプリケーションの名前をセットします。 この名前はダイアログで (例えばドキュメント/ビューフレームワークが) 使用するかもしれません。 デフォルトの名前は wxWidgets によってセットされます。
Sets the name of the application. The name may be used in dialogs (for example by the document/view framework). A default name is set by wxWidgets.

参照
See also

wxApp::GetAppName

wxApp::SetClassName

void SetClassName(const wxString& name)
アプリケーションのクラス名をセットします。 クラス名は、プラットフォーム固有の方法でアプリケーションを参照するために使用されます。
Sets the class name of the application. This may be used in a platform specific manner to refer to the application.

参照
See also

wxApp::GetClassName

wxApp::SetExitOnFrameDelete

void SetExitOnFrameDelete(bool flag)
トップレベルのフレームが削除されたときにアプリケーションを終了するか選択できます。
Allows the programmer to specify whether the application will exit when the top-level frame is deleted.

引数
Parameters

flag
true (デフォルト) なら、トップレベルのフレームが削除されたときにアプリケーションを終了します。 false なら、アプリケーションは動作し続けます。
If true (the default), the application will exit when the top-level frame is deleted. If false, the application will continue to run.

参照
See also

wxApp::GetExitOnFrameDelete,
wxApp shutdown overview

wxApp::SetInstance

static void SetInstance(wxAppConsole* app)
外部のコードからグローバル wxTheApp を変更できるようにします。 しかし、この関数を呼ぶ場合、自分が何をしようとしているのか本当に理解すべきです。
Allows external code to modify global wxTheApp, but you should really know what you're doing if you call it.

引数
Parameters

app
グローバルアプリケーションオブジェクトと置き換えるオブジェクト。
Replacement for the global application object.

参照
See also

wxApp::GetInstance

wxApp::SetTopWindow

void SetTopWindow(wxWindow* window)
'トップ' ウィンドウをセットします。 wxWidgets にメインウィンドウを通知するために wxApp::OnInit の中から呼ぶことができます。 自分でトップウィンドウを設定する必要はありません; (例えば) 親ウィンドウを持たないダイアログが特定のウィンドウを トップウィンドウとすることができるため、この関数は便利というだけです。 アプリケーションがトップウィンドウをひとつも指定しない場合、 必要に応じて wxWidgets はトップレベルウィンドウのリスト内の最初のフレームかダイアログを使用します。
Sets the 'top' window. You can call this from within wxApp::OnInit to let wxWidgets know which is the main window. You don't have to set the top window; it is only a convenience so that (for example) certain dialogs without parents can use a specific window as the top window. If no top window is specified by the application, wxWidgets just uses the first frame or dialog in its top-level window list, when it needs to use the top window.

引数
Parameters

window
新しいトップウィンドウ。
The new top window.

参照
See also

wxApp::GetTopWindow, wxApp::OnInit

wxApp::SetVendorName

void SetVendorName(const wxString& name)
アプリケーションのベンダの名前をセットします。 この名前はレジストリアクセスに使われます。 デフォルトの名前は wxWidgets によってセットされます。
Sets the name of application's vendor. The name will be used in registry access. A default name is set by wxWidgets.

参照
See also

wxApp::GetVendorName

wxApp::SetUseBestVisual

void SetUseBestVisual(bool flag, bool forceTrueColour = false)
同じディスプレイで複数の外観をサポートしているシステム上でベストな外観を使用するか指定できます。 一般的に、これは Solaris と IRIX のことです。 これらの OS ではデフォルトの外観はたった 8bit なのに対し、 特定のアプリケーションは TrueColor モードで実行されることを前提としています。
Allows the programmer to specify whether the application will use the best visual on systems that support several visual on the same display. This is typically the case under Solaris and IRIX, where the default visual is only 8-bit whereas certain applications are supposed to run in TrueColour mode.
forceTrueColour が true の場合、 強制的にアプリケーションで TrueColour モードの外見を使用するようにします。 TrueColour モードの外見が見つからなければアプリケーションを終了します。
If forceTrueColour is true then the application will try to force using a TrueColour visual and abort the app if none is found.
この関数は wxApp のコンストラクタ内で呼ばなければならず、 あとで呼んでも効果がないことに注意してください。
Note that this function has to be called in the constructor of the wxApp instance and won't have any effect when called later on.
現在、この関数は GTK でのみ有効です。
This function currently only has effect under GTK.

引数
Parameters

flag
true ならベストな外観を使用します。
If true, the app will use the best visual.

wxApp::HandleEvent

virtual void HandleEvent(wxEvtHandler *handler, wxEventFunction func, wxEvent& event) const
この関数は event を引数にして 指定されたイベントハンドラ handler の 関数 func をただ呼び出すだけです。 これは単にすべてのイベントハンドラから投げられた C++ の例外を一箇所で捕まえるためだけの関数です: これを行いたい場合、 wxApp を継承したクラスでこの関数をオーバーライドし、 try/catch ブロックをそこに追加してください。
This function simply invokes the given method func of the specified event handler handler with the event as parameter. It exists solely to allow to catch the C++ exceptions which could be thrown by all event handlers in the application in one place: if you want to do this, override this function in your wxApp-derived class and add try/catch clause(s) to it.

wxApp::Yield

bool Yield(bool onlyIfNeeded = false)
ウィンドウシステムで未処理のメッセージを処理します。 例えば、時間のかかる処理がテキストウィンドウに書き込むときにこの関数が役に立ちます。 たまに yield を行わないとテキストウィンドウは適切に更新されず、 Windows 3.1 のような協調的なマルチタスクのシステムでは他のプロセスが応答できないでしょう。
Yields control to pending messages in the windowing system. This can be useful, for example, when a time-consuming process writes to a text window. Without an occasional yield, the text window will not be updated properly, and on systems with cooperative multitasking, such as Windows 3.1 other processes will not respond.
しかし、使用には注意が必要です。 なぜなら、 yield によって今の作業と同時にできない操作を行えるようになるかもしれないためです。 処理中はメニューを無効にしておくことで、コードの不要な再実行を避けることができます: より良い関数の ::wxSafeYield を参照してください。
Caution should be exercised, however, since yielding may allow the user to perform actions which are not compatible with the current task. Disabling menu items or whole menus during processing can avoid unwanted reentrance of code: see ::wxSafeYield for a better function.
Yield() はメッセージログを消去しないことに注意してください。 Yeild() を呼ぶのは普通はすばやくスクリーンを更新するためであり、 メッセージボックスが表示されるのは望ましくないので、これは意図的なものです。 ログメッセージをすぐに (または次のアイドルループ中に) 消去したい場合は wxLog::FlushActive を呼んでください。
Note that Yield() will not flush the message logs. This is intentional as calling Yield() is usually done to quickly update the screen and popping up a message box dialog may be undesirable. If you do wish to flush the log messages immediately (otherwise it will be done during the next idle loop iteration), call wxLog::FlushActive.
通常、再帰的に Yield() を呼ぶのは間違いであり、デバッグビルドでそのような状況が見つかると assert は失敗します。 しかし、 onlyIfNeededtrue であれば、 代わりにこの関数が false を返します。
Calling Yield() recursively is normally an error and an assert failure is raised in debug build if such situation is detected. However if the onlyIfNeeded parameter is true, the method will just silently return false instead.